
Uçağı kullanan Zivi Nedivi Hava Kuvvetlerinin yeni bir üyesiydi, yanında da deneyimli bir pilot, Eğitmen ve Navigatör olan Yehoar Gal vardı. Eğitim uçuşlarında sıra dışı bir plan yoktu: çölün üzerinde açık gökyüzünde iki F-15’in dört A-4 taarruz uçağından kaçması gerekiyordu. Her şey plana ve talimatlara uygun giderse ne pilotlara ne de uçaklara hiç zarar gelmeyecekti. Yani, herkes böyle düşünüyordu…
ZAMAN BİLGİLERİ:
Durum kontrolden çıkıyor 1:15
Tek kanatla uçuş 2:37
İnsanlar ne gördü? 5:48
Bir uçak mı yoksa roket mi? 🚀 7:22
Pilotun rütbesi neden önce düşürülüp sonra yükseltildi? 8:05
#uçaklar #havacılık #gerçekhikayeler
Müzik: Epidemic Sound https://www.epidemicsound.com/
ÖZET:
- Nedivi, gökyüzünde süzülerek düşman saldırılarından kaçıyordu ve kendisi saldırmak için bir fırsat kolluyordu. Etkileyici bir eğitimdi ve genç pilot oldukça başarılı gidiyordu.
- Ancak Nedivi’nin kontrolünde olan diğer F-15’in, kendisinin hemen üstünde olduğunu fark etmemişti. Genç pilot rakibinin uçağının kendisine çarpacağını fark etti ve kaçmayı denedi.
- Bu noktada hem pilot hem de eğitmeninin uçaktan atlayıp hayatlarını kurtarmaları ve uçağın düşmesine izin vermeleri gerekirdi. Ancak ikisi de bunu yapmadı. Kendi uçaklarından çıkan duman ve sızan yakıtın arasında, A-4’ün dev bir alev topuna döndüğünü gördüler
- Uçak kontrolden çıkmıştı ve 30 derecelik bir eğimle hızla alçalıyor, çılgın taklalar atıyor ve dönüyordu.
- Pilot ve eğitmeninin görüşü çok kötüydü ve sağ kanadın kökünden koptuğunu fark etmemişlerdi. Etraflarında uyarı ışıkları yanıp sönüyordu, ancak hiçbiri Nedivi’ye durumun ne kadar vahim olduğunu anlatamıyordu.
- Nedivi gerçekten de kontrolü geri kazanmayı başardı ve uçağı dengeledi. Sıra, vaziyeti anlamaya ve Kartalın durumunu değerlendirmeye gelmişti.
- Piste yaklaşan Nedivi, görevlilerden bir güvenlik ağı germelerini ve gerekirse F-15’i yakalamalarını istedi.
- Şahitler gördüklerine inanamadıklarını söylüyorlar: tek kanatlı bir savaş Kartal’ı iniş pistinde bir mermi gibi ilerliyordu ve kuyruk kancası gerilime dayanamayıp kopmuştu… Mucizevi bir şekilde, güvenlik ağına sadece 10 metre kala durmayı başarabildi.
- Gövde, kalan kanat ve arkadaki dengeleyiciler, Kartal’ın uçabilmesini ve kontrol altında kalmasını sağlamıştı.
- Harika Kartal sonrasında tamamen tamir edildi ve Hava Kuvvetlerinde birkaç yıl daha kullanıldı.
- Pilota gelecek olursak, Zivi Nadivi de Hava Kuvvetleri’nde kaldı tabii ki. Bu olaydan sonraki hikayesi biraz komik: önce, eğitmeninin emirlerine karşı gelmekten ötürü rütbesi düşürüldü; ve hemen ardından uçağı indirip kurtardığı için terfi aldı.
-----------------------------------------------------------
5 Dakikada Hallet kanalına abone olmak için: https://goo.gl/988RDr
Olumlu bak kanalına abone olmak için: https://goo.gl/aoVCYZ
5 Dakikada Hallet Kizlar: https://is.gd/9e6Ptf
GERÇEK HİKAYELER: https://is.gd/HpUYgh
Müzik, Epidemic Sound: https://www.epidemicsound.com/
uçakların kalkış hızı Uçak Kanatlarından Birini Kaybetti Ama Pilot O Gün Hayatta Kalacaktı | |
167 Likes | 167 Dislikes |
6,671 views views | 1.88M followers |
People & Blogs | Upload TimePublished on 19 Jun 2019 |
Related keywords
yaratıcılık kuralları boşverin,uçak kazaları 2018,havalimanları uçuş bilgileri,havacılık bölümleri,uçak kazaları görüntüleri,havacılık kitapları,yaratıcılık nasıl gelişir,havacılık ve uzay psikolojisi pdf,uçaklarla ilgili kitaplar,yaratıcılıkta motivasyon kaç farklı şekilde gerçekleştirilebilir,havacılık yönetimi,uçak kazaları kitap,yaratıcılıkla ilgili sözler,havaalanları wifi şifreleri,uçaklara neden sıvı alınmaz,havacılık ve uzay mühendisliği,uçaklar ne kadar yakar,havacılık alfabesi,uçakların tuvalet atıkları,uçak kazaları türkiye,yaratıcılık kuramları,yaratıcılık en güzel hediye apple,yaratıcılık testi,havacılık ve uzay bilimleri fakültesi,yaratıcılık ne demek,havacılık yönetimi yüksek lisans,uçaklar 2,havacılık terimleri,yaratıcılık gerektiren meslekler,uçak kazaları nedenleri,uçak kazaları kerem gök,uçak kazalarından kurtulanlar,uçaklar nasıl uçar,havalimanları yolcu sayıları,yaratıcılık ile ilgili sözler,uçak kazaları canlı,yaratıcılık eş anlamlısı,uçak kazaları son dakika,uçaklar kaç feette uçar,yaratıcılık örnekleri,uçakların uçma prensibi,havaalanları haritası,uçak kazalarında ölüm tazminatı,havalimanları haritası,havaalanları türkiye,yaratıcılık nedir,yaratıcılık ölçeği,havacılık yönetimi maaşları,uçaklar neden beyaz,havalimanları yolcu sayıları 2018,havalimanları türkiye,havalimanları neden pahalı,havacılık ve uzay psikolojisi,havalimanlarımız çatlak kelimeler,havacılık mühendisliği,uçak kazaları youtube,havalimanlarında unutulan eşyaların satışı,havacılık yönetimi nedir,yaratıcılık nasıl geliştirilir,uçak kazaları kitabı,uçakları havada izle,yaratıcılık pdf,havalimanları isimleri,havacılık ve uzay mühendisliği taban puanları,yaratıcılık aş,havacılık elektrik ve elektroniği,havacılık iş ilanları,uçak kazaları izle,yaratıcılık en güzel hediye,uçak kazalarında ölüm nedenleri,uçaklarda neden telefon kapatılır,uçak kazaları raporu,uçaklarla ilgili filmler,havacılık yönetimi sıralama,uçaklar neden yüksekten uçar,uçaklarda sıvı limiti,uçak kazaları belgeseli,yaratıcılık aşamaları,havalimanları listesi,uçak kazaları ile ilgili filmler,uçak kazaları videoları,havalimanları kısaltmaları,havalimanlarında oy kullanma 2018,havaalanları,uçaklarda neden paraşüt yok,havalimanları harita,yaratıcılık sözleri,uçak kazalarının nedenleri,uçaklar hangi katmanda uçar,uçaklar neden düz gitmez,havalimanlarında oy kullanma,havalimanları yolcu sayıları 2017,havacılık müzesi,havacılık lisesi,uçaklara sıvı alımı,havalimanları kodları,havacılık elektroniği,uçak kazaları filmleri,uçaklara powerbank alınıyor mu,
Không có nhận xét nào:
Đăng nhận xét